Și, din nou, tradițional, ca în fiecare an, vine acea zi când Femeia este începutul tuturor începuturilor și muza noastră cea de toate zilele, iar platformele de socializare abundă în mesaje cu epitete siropoase și clișee care reduc rolul femeilor la aspectul lor fizic sau la caracteristicile considerate tradițional feminine, cum ar fi gingășia și frumusețea. Recunoaștem, și noi la ADCENTER avem astfel de solicitări din partea unor clienți pentru care creăm content – să generăm astfel de felicitări de 8 Martie. Și totuși, vrem să fim altfel, vrem să ajutăm brandurile să se alăture celor care au spart tiparele și își îndeamnă clienții să celebreze realizările, puterea și diversitatea femeilor din întreaga lume. Prin puterea pe care o avem, generând conținut și promovând mesaje, vrem să schimbăm această paradigmă și să arătăm că felicitările de Ziua Internațională a Femeii pot avea și o altă perspectivă.
Începuturile
Istoria acestei zile începe în 1857 când, la New York, muncitoarele de la fabricile de textile au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva condițiilor inumane de muncă şi a salariilor foarte mici. Pentru prima dată, Ziua Internațională a Femeii a fost marcată în 1911, în Austria, Danemarca, Germania şi Elveția. În acea zi, peste un milion de bărbați şi femei au ieșit în stradă pentru o serie de revendicări. Cu timpul, în unele țări, inclusiv Republica Moldova, sărbătoarea şi-a pierdut din semnificațiile reale, devenind o ocazie pentru bărbați de a-și exprima iubirea față de femeile din jurul lor.
Femeia în 2024
”Inspiră incluziunea” este tema pentru Ziua Internațională a Femeii în acest an. Aceasta înseamnă că atunci când apreciem și respectăm femeile din toate mediile – cum ar fi locul de unde provin, situația financiară sau credințele lor politice etc. – lumea devine mai bună pentru toți. Când femeile simt că aparțin și sunt importante, se simt mai puternice și mai împuternicite.
Oportunități pentru branduri
Deci, cum scriem despre femei în această zi? În loc să ne concentrăm pe aspectul lor fizic sau pe trăsăturile considerate tradițional feminine, sa ne axăm pe aprecierea și recunoașterea realizărilor lor. În loc să le felicităm pentru frumusețe și gingășie și să le sărbătorim pentru grație și senzualitate, am putea să le apreciem pentru contribuțiile lor la dezvoltarea societății, să fim solidari și să ne asigurăm că le sunt respectate drepturile și apreciate meritele.
În lumea publicității, această zi reprezintă o oportunitate excelentă pentru branduri de a-și crea o narațiune personală și de a se conecta cu clienții. Autenticitatea, simplitatea, poveștile personale inspiră și apropie. Iată câteva exemple de branduri care au generat campanii cu mesaje puternice de susținere și apreciere a drepturilor femeilor:
1. Aici putea fi un text despre cât de frumoasă este femeia care folosește produsele cosmetice Blush. În schimb, printr-un parteneriat cu un alt brand gigant – Dove – a apărut o campanie de spargere a clișeelor atunci când vorbim despre standarde de frumusețe.
2. Aici putea fi un text despre cum ”în spatele fiecărui bărbat puternic stă o femeie”. În schimb, Microsoft, a trecut în Revistă o serie de femei inventatoare.
3. Videoclipul lansat de Pantene compară tipurile de etichete pe care le primesc femeile și bărbații pentru același comportament.
4. Cum ar fi ca femeile să nu se mai simtă excepții sau să fie nevoite să scrie istoria, ci să fie la fel ca toți ceilalți? O campanie cu mesaje puternice de la Mercedes-Benz